مایکروسافت از کاربران خود عذرخواهی کرد؛ اینترنت اکسپلورر 8 کامل

مایکروسافت از کاربران خود عذرخواهی کرد؛ اینترنت اکسپلورر 8 کامل نمی باشد

کاربرانی که از InternetExplorer 8 Beta1 استفاده می*کنند قادر به استفاده از سرویس Windows Update نخواهند بود مگر این که مرورگر خود را بر روی حالت شبیه*سازی IE 7 تنظیم کنند:}::}::}:

سخنگوی مایکروسافت روز دوشنبه تأیید نمود که مرورگر جدید این شرکت دسترسی به سرویس بروزرسانی مایکروسافت را مسدود می*نماید. کاربرانی که سعی می*کنند با استفاده از IE 8 Beta1 به Windows Update دسترسی پیدا کنند با پیغام "جهت دسترسی و استفاده از این سایت می*بایستی از اینترنت اکسپلورر نسخه 5 ببالا استفاده کنید." روبرو می*شوند.

IE8 روز چهارشنبه رسماً در جریان کنفرانس MIX08 که به میزبانی مایکروسافت و در لاس*وگاس برگزار گردید معرفی شد. نسخه مقدماتی این نرم*افزار برای کار با سیستم*عامل*های XP، ویستا، سرور 2003 و سرور 2008 تهیه شده است.

برای ادامه دسترسی به این سرویس کاربران مجبورند بر روی دکمه Emulate IE7 که اینترنت اکسپلورر نسخه 7 را شبیه*سازی می*کند کلیک کنند. البته این کار مستلزم راه*اندازی دوباره مرورگر می*باشد.

یکی از کارکنان بخش پشتیبانی مایکروسافت در کامنتی که بر روی وبلاگ این شرکت گذاشت اعلام کرده که مایکروسافت سایت Windows Update را برای پشتیبانی از IE8 به روزرسانی نموده است.

امنیت در شبکه های wireless

امنیت در شبکه های wireless

در این مقاله سعی داریم که ابتدا یک دید کلی و سریع نسبت به شبکه های بیسیم بدست بیاریم و سپس امنیت در شبکه های بیسیم رو مورد بحث قرار بدیم .

 

برای برپایی یک شبکه ی بیسیم ، به یک سری اجزاء احتیاج هست . دقیقاً مثل شبکه های سیم دار ، این اجزا شامل ابزارهای فیزیکی ، ابزارهای انتقال و پروتکلها هستند.

ادامه مطلب ...

ترفند

۱-دیدن سرعت واقعی اینترنت* هنگامی که شما به اینترنت متصل می شوید در Taskbar شما دو کامپیوتر چشمک زن هست که با کلیک بر روی آنها سرعت اینترنت کانکت شده شما را نشان می دهد اما این سرعت ، سرعت واقعی اتصال شما نیست برای فهمیدن سرعت واقعی اتصال به اینترنت : 1- به Control panel ویندوز بروید 2- بر روی آیکون Phone and Modem Option دبل کلیک کنید 3- بر روی تب Modems کلیک کنید 4- بر روی Properties کلیک کنید 5- بر روی تب Connection کلیک کنید 6- بر روی تب Advanced کلیک کنید 7- در قسمت Extra Setting تایپ کنید : ATW2L0 (حرف آخر صفر است)

۲-کلیک راست را از منوی Start بردارید* معمولآ وقتی روی منوی Start کلیک راست بزنید ، منویی باز می شود که شامل گزینه های مختلفی مانند Open , Explore یا Find است. با استفاده از این ترفند میتوانید این گزینه ها را از بین ببرید و به این ترتیب میز تحریرتان را ایمن تر سازید . رجیستری را باز کرده و ایتدا این کلید را در آن پیدا کنید: HKEY_CL******ES_ROOT\Directory\Shell کلید مزبور را از Shell به Shell.old تغییر نام دهید. همین کار را با این کلید نیز انجام دهید : HKEY_CL******ES_ROOT\Folder\Shell و باز هم نام Shell را به Shell.old تغییر دهید. کارتان را که تمام کردید ، میبایست دو کلید اصلی فوق به ترتیب به این صورت در آمده باشند : HKEY_CL******ES_ROOT\Directory\Shell.old HKEY_CL******ES_ROOT\Folder\Shell.old اکنون اگر روی منوی Start کلیک راست بزنید ، دیگر آن وضع بی در و پیکر سابق را نخواهید دید!

۳-نحوه ی انداختن ورژن ویندوز روی دسکتاپ* دوستانی که مایلند ورژن ونوع ویندوزشان روی دسکتاپ دیده شود میتوانند با طی کردن مراحل زیر این کار را انجام دهید: از گزینه ی start/run/regedit/Hkey current usser/control panel/desktop روی پوشهی دسکتاپ کلیک کرده و سمت راست روی عبارت: paintdesktopver کلیک راست کرده وگزینه ی مد یفی را انتخاب و بجای عدد 0 عدد 1 را بگذاریدوبا بستن رجیستری و ری استارت کردن کار انجام شده است.

۴-حذف کردن user name & p******word کانکشن خود* برای این کار ابتدا وارد properties کانکشن مورد نظر شده و تب security را انتخاب و از قسمت security option از لیست کشویی گزینه require secured p******word را انتخاب و با انتخاب این گزینه در زیر این لیست چند گزینه فعال می شود که از میان آنها گزینه automatically use my windows logon name and p******word (and domain if any را انتخاب و حال بروی apply کلید و تایید کنید حال کسی نمی تواند کانیکت شود

اشنایی با فرمت تصویری Gif

اشنایی با فرمت تصویری Gif

 

فرمت تصویرى Gif

پسوند فایلهاى تصویرى (GIF) استانداردى است معین شده و کلى براى تصاویر گرافیکی.عبارت کلمه GIF تشکیل شده از کلماتى ( GRAPHICS INTERCHENG FORMAT) است. این نوع فایل از بهترین وضوح تصویر گرافیکى براى نمایش متنوع تصاویر و همچنین از حجم بسیار کمى برخوردار است. در ضمن فایلهاى تصویرى که با این پسوند باشند به راحتى با هر نوع سخت افزارى قابل کار کردن مى باشند و مى توان آنها را تغیر داد و مجددا بر روى رسانه ذخیره و بازیابى ، ذخیره نمود. یکى از دلایلى که سخت افزار گرافیکى مى تواند با این فایل به راحتى کار کند نوع قالب آن است.

همانگونه که مشخص شده است ، یک ساختار فایل گرافیکى با پسوند GIF از هفت لا یه تشکیل یافته ، که به تر تیب هر کدام از لا یه ها را خواهیم گفت.

1. توضیح تصویر ( GIF SIGNATURE) :

اطلا عاتى بسیار محدود در این قسمت درج مى شوند که مشخص سازند این فایل از چه نوع ساختارى است.

شش کاراکتر مرکب به این ترتیب در این قسمت مى باشند: G I F 8 7 a سه کاراکتر آخرى " 8 7 a " نمایایى را مى سازند که مخصوص این نوع فایل تعریف شده است و هنگام استفاده از فایل بااین کاراکتر مشخص شده مى شود و ضمن استفاده از این کاراکترها معلوم میگردد که این فایل از نوع "GIF" مى باشد.

2. توصیف گر نمایش ( SCREEN DESCRIPTOR) : در این محل شرح کل فایل درج شده است که سراسر آن را پارامترهاى تصویر پرکرده اند و کل فایل از این قسمت استفاده مى کند و با آن مداوم در تماس قرار دارد.

اطلاعاتى که در این ناحیه قرار دارند شامل : تعریف کردن فضاى عکس و یا اطلاعاتى درباره نقشه رنگ زمینه و همچنین داده هایى که عمق تصویر را مشخص مى سازند.

این قسمت شامل 6 لا یه مى باشد :

پهناى نمایش، عمق نمایش، توصیف گر رنگهاى منطقى، وضوح رنگ تصاویر، رنگهاى زمینه، موجودیت هاى رنگ

زمانى که یک تصویر با ساختار GIF بصورت فیزیکى به نمایش در مى آید ، بلطبع از اندازه اصلى خودش که بر روى رسانه ذخیره و بازیابى مى باشد بزرگتر است. به عنوان مثال در محیطى همچون ویندوز مى توان این تصاویر را بزگتر نمود و یا امکان دارد قسمتى از یک تصویر را برش و یا اندکى از رنگ تصویر را کاهش داد.

هر پیکسل را با یک عدد که نمایانگر آن است مى تواند بر روى صفحه و بصورت تو در تو ارزش گذارى گردد. در ضمن براى رنگ زمینه و در حالى که در مد DOS باشیم مى توانیم از اعداد 0 تا 7 استفاده کنیم .

3. نقشه رنگ سرا سرى ( GLOBAL COLOR MAP) :

یک نقشه رنگ سراسرى در فایلهایى با پسوند GIF بصورت اختیارى است ، اما در صورتى که از رنگهاى مختلفى مانند تر کیبى استفاده نموده ایم باید وجود داشته باشد. هر تصویر به همراه خود نقشه رنگ مربوط به خودش را دارد و با استفاده از آن قسمت و رجوع به داده هاى موجود قسمت رنگها را مشخص مى سازد. امروزه این نقشه رنگ بصورت نرمال بر روى سخت افزارها کار مى کند ، زیرا که ساختار این نوع نقشه رنگ به گونه اى است که با سخت افزارهاى گرافیکى همخوانى دارد. با وجود توصیف گر فایل ، پس از خواندن اطلاعات مر بوطه هویدا مى گردد که چه رنگهایى باید از نقشه رنگ استخراج شوند و نقشه رنگ نیز در هنگام خواندن فایل دائم با توصیف گر در تماس است و از داده هایى که مر بوط به رنگ مى شود بهره مى برد تا رنگها بر روى تصویر مشخص گر دند . یک نقشه رنگ بصورت کلى از شش لایه تشکیل شده است ، که سه لا یه آن تکرار رنگهاى بالایى مى باشد ، رنگها به ترتیب از قرمز ، سبز و آبى مى باشد که این سه رنگ مجددا در سه لایه با قیمانده تکرار مى گردند تا ارزش رنگهاى یک تصویر را مشخص سازند.

براى نمایش دادن هر رنگ از فرمول2**( # BIT PER PIXEL) استفاده مى شود.

شاخص برى ارزش رنگ قرمز

شاخص براى ارزش رنگ سبز

شاخص براى ارزش رنگ آبى

تکرار رنگ -شاخص براى ارزش رنگ قرمز

شاخص براى ارزش رنگ سبز

شاخص براى ارزش رنگ آبى

ادامه مطلب ...

ترفند جستجو گر گوگل

ترفند جستجو گر گوگل

cache:www.mysite.com <http://www.mysite.com>

 

با استفاده از این دستور، سایت مورد نظر ما اگر توسط گوگل ذخیره شده باشه، آخرین ورژن ذخیره شده در سرورهای گوگل رو برای ما نشون میده.البته معمولا ورژن ذخیره شده مربوط به روزهای گذشته میباشد.با این روش میتوانید ببینید سایت مورد نظر آخرین بار چه زمانی توسط گوگل ذخیره شده.

link:www.mysite.com <http://www.mysite.com>

با این دستور گوگل کلیه سایت هایی که به سایت مورد نظر ما (در اینجا mysite.com) لینک داده اند را لیست میکند.

related:www.mysite.com <http://www.mysite.com>

اگر میخواهید سایت های هم خانواده و شبیه به سایت مورد نظر خود را پیدا کنید از این دستور استفاده کنید.تا اونجایی که من دیدم این دستور بیشتر برای سایت های معروف جواب میده.

info:www.mysite.com <http://www.mysite.com>

اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر، که گوگل میتواند ارایه کند.

site:www.mysite.com <http://www.mysite.com> myword

با استفاده از این روش کلمه مورد نظر خودمون رو میتونیم در یک سایت جستجو کنیم. به جای myword کلمه یا کلمات مورد نظر و به جای mysite سایتی که میخواهیم در آن جستجو کنیم قرار میدهیم.

allintitle:word1 word2 word3

;در این روش نتایج جستجو محدود میشود به کلماتی که در عنوان (title) سایت ها بکار رفته.در این مثال کلیه سایت هایی که کلمات word1 word2 word3 در قسمت عنوان آنها بکار رفته لیست میشوند.

intitle:word1 word2 word3

جستجوی word1 در قسمت عنوان و word2 و word3 در عنوان و متن سایت ها.

allinurl:word1 word2 word3

گوگل در این روش کلیه سایت هایی که در آدرس آنها (URL) کلمات مورد نظر ما به کار رفته را لیست میکند.

inurl:word1 word2 word3

جستجوی word1 در آدرس سایت ها و بقیه کلمات در قسمت آدرس و متن سایت ها.

filetype:myfiletype

اگر به دنبال فایل هستید با این روش میتونید فایل هایی که پسوند خاصی دارند را جستجو کنید.مثلا filetype:doc به دنبال فایل های doc میگردد

intext:word1 word2

با این روش گوگل تنها در متن سایت ها به دنبال کلمات میگردد و از سرچ در عنوان و آدرس سایت ها صرف نظر میکند.