گوگل سرویس دنیای مجازی راه*اندازی کرد

گوگل سرویس دنیای مجازی راه*اندازی کرد

گوگل سرویس رایگانی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می*دهد اتاق*های مجازی ایجاد کرده و از آن*ها در یک شکل مجازی و قابل تنظیم با آواتار بازدید کنند:oky:

این سرویس که Lively نام دارد پاسخ گوگل به سایت سکندلایف است که در آن کاربران از طریق آواتارهای خود به گردش، بازی و حتی تجارت می*پردازند. مدل دنیای مجازی با ایجاد سکندلایف توسط لیندن لب بنا نهاده شد که توجه گسترده*ای را به خود معطوف کرد اما موفق نشد رشد اولیه*اش را حفظ کند.

یکی از انتقادهای متوجه دنیاهای مجازی، جداگانه بودن این سرویس*ها است که به کاربران اجازه نمی*دهد به آسانی میان آن*ها جابه*جا شوند. [ممنوعیت*ها در عالم مجازی]

سرویس گوگل در تلاش است تا با فراهم*سازی امکان ایجاد اتاق*های مجازی که می*توانند در داخل وب*سایت*ها و وبلاگ*ها جای بگیرند به این مشکل پاسخ دهد.

بازدیدکنندگان از این اتاق*ها می*توانند ویدیوها و سایر محتواهایی که در سایت*هایی مانند یوتیوب گوگل نمایش داده می*شوند را مشاهده کنند که این امکان معمولا در سایر سرویس*های دنیای مجازی ممکن نیست.

آواتارهای کاربران Lively می*توانند هویت جدید داشته باشند، لباس خود را تغییر دهند یا با چند کلیک موس شکلک*هایی بفرستند. کاربران می*توانند با دعوت از دوستان و خانواده*شان به این محیط مجازی واقع گرایانه با آن*ها به صحبت و تعامل بپردازند.

در سرویس Lively گوگل مانند سایر سرویس*های دنیای مجازی کاربران باید نرم*افزار ویژه*ای را دانلود و در مرورگر خود نصب کنند و رایانه*ی آن*ها نیز به یک کارت ویدیویی و 32 مگابایت حافظه ویدیو نیاز دارد. فضاهای مجازی و آواتارهای که در سرویس ایجاد می*شوند در سیستم*های سرور گوگل میزبانی خواهند شد، گوگل در یک اقدام احتیاطی عضویت در این سرویس را به داشتن سن حداقل 13 سال مشروط کرده است.

بر اساس این گزارش، گوگل هنوز در مورد نمایش تبلیغات در این سرویس برنامه*ای ندارد با این حال این سرویس با تشویق مردم به صرف زمان بیش*تر در اینترنت به این شرکت کمک خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد