حافظه لپ تاپ خود را افزایش دهید

حافظه لپ تاپ خود را افزایش دهید

اضافه کردن

 

با وجود اینکه پردازشگرهای لپ تا‌پ‌ عمـلکرد خـوبی در زمـیـنه متـعادل سازی سـرعت انـجام کار و مـصرف کم برق دارند، ولی در مـجموع پردازشگرهای کامپیوترهای دسک‌تاپ از آنها پیشی گرفته‌اند.

مهم‌تر اینکه کامپیوترهای دسک‌تاپ از نظر سرعت بالاتر هارددرایو که بیشترین تاثیر را در سرعت کلی سیستم دارد، نسبت به لپ تا‌پ‌ها برتری دارند. چاره این امر برای افرادی که از لپ تا‌پ‌ها استفاده می‌کنند این است که وابستگی آنها به هارددرایو را به حداقل برسانند.

منظور از این سـخن، ارتقای

افزودن یا جایگزین کردن

 

 

 

برای اجرای ویندوز

ویندوز ویستا با

تـوجه داشـته باشـید که ارتـقا دادن

از سوی دیگر، بدون تردید نیازهای آینده مقادیر عجیب و غریب حافظه‌های امروزی را ناچیز نشان خواهد داد. (یادمان باشد که روزی کامپیوترهای 64 بیتی بالاترین مدل کامپیوتر بودند.) گرچه شاید در آن زمان لازم باشد که به طور کلی به دنبال یک کامپیوتر کاملاً جدید باشید.

RAM برای بهبود عملکردRAM اسـت. هر چـقدر یـک لپ تاپ بتـواند اطلاعات بیـشـتری را در حافـظه پرسرعت خود جمع‌آوری کند، نیاز کمـتری به جمع‌آوری اطلاعات در حافـظه مجازی روی هارددرایـو خـود دارد و ایـن بـدان معناسـت که زمـان انتـظار برای دستیابی به اطلاعات از روی دیسک چرخان نسبتاً کند، کمتر می‌شود.RAM، به آسانی وصل کردن کابل USB است. می‌توانید لپ تاپ خود را برای انجام چنین کاری به مراکز خدمات کامپیوتر ببرید، اما این کار فقط هدر دادن پول است. مگر اینکه واقعاً هیچ‌گونه مهارت مکانیکی در زمینه کامپیوتر نداشته باشید.XP به طور معمول RAM یک گیگابایتی کفایت می‌کند. اما در صورتی که با فایل‌های ویدئویی، Microsoft یا بازی‌هایی که نیاز به RAM بالا دارند، کار می‌کنید، استفاده از RAM بالاتر بهتر است.RAM 2گیگابایتی و بالاتر، به بهترین شکل اجرا می‌شود، هرچند کاربرانی که فشار زیادی به کامپیوتر خود نمی‌آورند، می‌توانند موقتاً با RAM 1/5گیگابایتی هم کار خود را پیش ببرند.RAM مـنوط بـه کاهش بازده کار اسـت. برای مـثال مـمـکن اسـت حافظه لپ تاپی که از ویندوز ویستا استفاده می‌کنـد را از 2 گیگابایت هم بالاتر ببرید، ولی تغییری در آن احساس نکنید. لپ تا‌پ‌های تـک کاربـر حـتی اگر ویـستا و Office 2007 هم روی آن نصب باشد، نیاز چندانی به حافظه 3 یا حتی 4 گیگابایتی ندارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد