کمی هم ویندوز XP ( سه ترفند جالب )

کمی هم ویندوز Xp ( سه ترفند جالب )

 

 

 

- جابجا نمودن پوشه‌ی My Document

نگهداری پوشه‌ی My Document در یک پارتیشن جداگانه ( پارتیشنی غیر از پارتیشنی که ویندوز در آن نصب است ) شما را از دردسر فرمت‌بندی دوباره و یا احیانا از دست‌دادن اطلاعات موجود در آن نجات خواهد داد. برای این کار بر روی My Document راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. حال ...Move را زده و پارتیشن دلخواه را انتخاب کنید و با کلیک بر روی Make New Folder پوشه‌ای با نام دلخواه بسازید و ok کنید. کار تمام است!

- اعمال تغییرات برای جستجوی سریعتر

اگر شما هم به شکل سرراست و ساده‌ی پنجره‌ی جستجو در Win 2000 و نسخه‌های قدیمی‌تر عادت دارید و نمی‌خواهید با دیدن انیمیشن‌های WinXP وقت خود را تلف کنید، بنابراین در پنجره‌ی Search ، گزینه‌ی Change preferences و سپس گزینه‌ی Without an animated screen character را انتخاب کنید. حال دوباره به Change Preferences بروید، سپس Change files and folders search behavior و سپس Advanced و در پایان Ok را کلیک کنید. حال جستجو برای فایل‌ها خیلی راحت، سرراست و سریع خواهد بود.

- اصلاح منوی Send To

وقتی شما روی یک فایل کلیک راست کرده و از منوی Send To استفاده می کنید، گزینه های مختلفی از جمله My Documents ، Desktop ، A: drive و ... پیش روی شما قرار می‌گیرد. اما شما می‌توانید محل مورد نظر خودتان را هم به این منو اضافه کنید‌.

در ویندوز 2000 و XP به آدرس زیر:

C:\Documents and setting\usernames\Send to

و در ویندوز 98 و Me به آدرس زیر بروید:

C:\Windows\Send to

( اگر شاخه مورد نظر را نیافتید، My Computer را باز کنید حال از منوی Tools گزینه Folder Option و برگه View را انتخاب کرده و Show hidden files and folders را تیک بزنید‌. ) حال به پوشه یا شاخه‌ای بروید که می‌خواهید آن را در منوی Send To قرار دهید. آنرا کپی و در پوشه SendTo راست کلیک کرده و گزینه Pate Shortcut را انتخاب کنید. حال می‌توانید نام آن را به دلخواه خودتان تغییر دهید. هم اکنون پوشه‌ی مورد نظر شما نیز به این منو اضافه شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد