نخستین جلسه رسمی مایکروسافت و یاهو پیرامون عملیات ادغام دو شرکت

نخستین جلسه رسمی مایکروسافت و یاهو پیرامون عملیات ادغام دو شرکت

بر طبق گزارش "وال استریت ژورنال" و به نقل از منابع خبری آگاه، کمپانی های مایکروسافت و یاهو در روز دوشنبه گذشته نشست رسمی درباره پیشنهاد 42 میلیاردی مایکروسافت برگزار کرده اند.

گفته شده است که این نشست اولین گفت و گوهای رسمی میان دو شرکت پیرامون پیشنهاد وسوسه آمیز مایکروسافت است. یاهو این پیشنهاد را به بهانه ناکافی بودن در ماه میلادی گذشته رد کرد.

بر طبق گزارش Journal این جلسه به منظور ارائه فرصت به مایکروسافت برای بیان ایده ها و جزئیات پیشنهادش انجام شده است و یاهو به عنوان شنونده ای در این جسله حضور داشته است. هیچگونه بحث مالی در این جلسه انجام نشده است و همچنان هویت و مقام شخصیت های حاضر در این جلسه فاش نگردیده است.

در همین حال یاهو اظهار کرده است که گفت و گو ها را با شرکت های News Corp، تایم وارنر و AOL ادامه می دهد. کارشناسان آگاه بر وضعیت کنونی باور دارند که یاهو همچنان خواستار مشاهده گزینه های بسیاری در مقابل خود است.

پیشنهاد اولیه مایکروسافت برای خرید یاهو مبلغ 45 میلیارد دلار امریکا بود که پس از یک ماه و بدلیل نزول 12 درصدی سهام آن شرکت این مبلغ به مقدار 42 میلیارد دلار تغییر پیدا کرده است.

مدیر عامل اجرایی شرکت News Corp در مصاحبه ای اعلام کرده است که به هیچ وجه قصد رقابت با مایکروسافت را ندارد. در همین رابطه AOL نیز در روزهای گذشته قصد خرید سایت اجتماعی Bebo را اعلام کرد. این خبر حاکی از دور شدن AOL از یاهو است و فرصت خوبی است برای مایکروسافت که بار دیگر به وسوسه کمپانی یاهو بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد