راه*اندازی رقیب اروپایی موتور جست*وجوی گوگل از سوی فرانسه

راه*اندازی رقیب اروپایی موتور جست*وجوی گوگل از سوی فرانسه

کمیسیون ناظر بر رقابت اتحادیه*ی اروپا، کمک 152 میلیون دلاری دولت فرانسه به یک کنسرسیوم برای ساختن رقیب اروپایی موتور جست*وجوی اینترنتی گوگل را تصویب کرد. :):):)
، پروژه*ی موتور جست*وجوی Quaero، شامل 23 شرکت به سرکردگی غول فن*آوری فرانسوی تامسون است که به دلیل فقدان بودجه کار خود را آغاز نکرده است.
هزینه*های برآورد شده*ی این پروژه برای پنج سال اول 199 میلیون یورو است که فرانسه به عنوان مطرح کننده این ایده موافقت کرده نیمی از بودجه آن را تامین کند.
مشتری*های مورد نظر تامسون برای Quaero اپراتورهای شبکه اینترنت، توزیع*کنندگان محتوا و استودیوهای تولید فیلم هستند و هنگامی که این پروژه تکمیل شد برای رایانه*های شخصی، تلفن*های همراه، تلویزیون*ها و پلت*فرم*های دیگر خواهد بود.
این پروژه در سال 2005 با تبلیغات زیاد توسط ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت فرانسه، به عنوان اقدام مشترک فرانسوی - آلمانی برای رقابت با گوگل که به موتور جست*وجوی اینترنتی حاکم تبدیل شده، پرده*برداری شده با این حال در سال 2006 برخی طراحان آلمانی این پروژه را ترک کرده و تصمیم گرفتند بر روی موتور جست*وجوی تکمیلی دیگری به نام Theseus کار کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد