ساخت سی دی نصب ویندوز XP

ساخت سی دی نصب ویندوز XP

سلام با این ارسال من دیگه رسما بعد از سه ماه غیبت برگشتم! هدف این پروژه ایجاد یک برنامه متمرکز نیست بلکه در اینجا قراره روش ها, کدها و برنامه هایی معرفی بشه که به ایجاد یک سی دی نصب ویندوز اکس پی مخصوص خودمون منجر می شه! هر بار که ویندوز رو نصب می کنم مجبورم بعد از نصب برنامه ها یه دو سه ساعتی رو هم کنار بزارم برای سفارشی کردن و تغییر تنظیمات ویندوز با توجه به علایق و راحتی خودم (حالا بگذریم از اینکه ویندوز که خود من الان دارم ازش استفاده می کنم یک سال و نیم هست که نصبه و مشکلی براش پیش نیومده). اما اگر می تونستم تنظیمات خودم رو به هر شکلی پردازه, یک فایل رجیستری , یک پک ستاپ یا هر روش دیگه ای در میآوردم و اون رو همراه سی دی نصب نگه داری می کردم یا توزیع می کردم! حالا اگر مثلا یک فایل اجرایی باشه کنار خود سی دی نصب که بعد از نصب ویندوز اجرا بشه یا اینکه اگر کاری کنیم که اون تنظیمات در خود مراحل نصب ویندوز اکس پی اعمال بشه که خیلی خیلی عالی هست. این موردی که ذکر شد رو قسمتهاییش از من بر میاد و می دونم دوستان نیز اطلاعاتی دارند که با اشتراک توانایی ها و اطلاعات همه در این محل می شه کاری کرد هم دیگران چیز یاد بگیرند و هم در نهایت یک کار به درد بخور کرده باشیم. تا چند مدت دیگه سرویس سه ویندوز اکس پی هم که بیرون بیاد می خوام ایرانویج اولین کسی باشه که ویندوز مخصوی خودش رو بیرون می ده... البته منظورم این نیست که یک سی دی به اسم ایرانویج باشه بلکه منظورم معرفی یک روش یا مثلا پردازست که به نام خود بچه های همین جاست. ----------------------------------------------- خوب روده درازی بسه! فکر می کنم سی دی نصب باید بتونه تغییرات زیر رو اعمال کنه که هر کدونمشون در جای خودشون جای بحث و نظر دارند: 1- فارسی سازی خودکار ویندوز اکس پی (همون کاری هایی که شما بعد از نصب می رید و توی کنترل پنل انجام می دید) 2- گذاشتن لوگوی بوت مخصوص به خودمون 3- شیوه ایجاد و اعمال تنظیمات شخصی (مثلا من علاقه دارم ایکن های روی دسکتاپم 48 در 48 باشند تا 32 در 32 که این خودش یک تغییر کوچیک تو رجیستری لازم داره) 4- شیوه ایجاد و اعمال تنظیمات امنیتی (مثلا من خودم چون کس دیگه ای از ویندوز استفاده نمی کنه دوست دارم با صفحه لاگ این مواجه نشم و ویندوز اتوماتیک به کاربرم وارد بشه بعد از هر اجرا) 5- تغییر صفحه (لوگوی) لاگ این با توجه به سلیقه و خواست خودمون (اگر اشتباه نکنم باید یک تغییراتی در فایل WinLogon داده بشه) 6- توزیع و امکان نصب خودکار برنامه های همراه ویندوز درون سی دی (مثلا من همیشه یک برنامه ای که باید نصب کنم Firefox یا آخرین نسخه WindowsMediaPlayer هست. چون حجم این برنامه ها کمه میشه اون ها رو داخل خود سی دی ویندوز گذاشت و من بسته های نصبی رو دیدم که به طور خود کار در خود مراحل نصب این برنامه ها رو روی ویندوز نصب می کنه) 7- اعمال بسته های Update ارائه شده برای ویندوز در زمان نصب (باز هم می گم قرار نیست ما اینجا فلان پک لان شماره رو معرفی کنیم یا ارائه بدیم, اینجا می خوام روی روش اعمال این به روز رسانی ها در زمان نصب ویندوز با شرط موجود بودن فایل های بروز رسان در خود سی دی, بکنیم) 8- اعمال تغییراتی که باعث افزایش سرعت ویندوز یا اینترنت می شند (مثلا ایجاد pagefile.sys ها برای کنترل Virtual Memory که حقیقتا باعث افزایش قابل توجه ویندوز می شند. به طور پیش فرض بعد از نصب فکر می کنم این امکان ویندوز فعال نباشه, قبلا چون سرعت هارد کم بود نمی صرفید اما الان چرا خیلی کمک می کنه. در باره این یکی باید بگم من مدخل های رجیستریش رو پیدا کردم و این یکی حله) 9-مهم- برداشتن پرسش سریال نامبر در زمان نصب و برداشتن و حذف "تا بروز نکنی ویندوزت رسمیت نداره" یعنی Product key و Activate Windows و Windows Genuine همین اسامی که خودتون بهتر می شناسید, در زمان نصب... (این یکی خیال خیلی ها رو راحت می کنه) 10-در صورت اعمال تغییر تم و صداها و کوروز ماووس و ... به علایق خودمان 11-... دیگه هر چی لازم می بینید خودتون اضافه کنید ... در اینجا خودم قدم اول رو بر می دارم و توضیحات کامل چگونگی تغییر تصویر بوت اسکرین ویندوز رو که قبلا روی همین سایت بحث رو خواهم گذاشت. منتها اینی که من دارم روش کار می کنم یه برنامه همراه هم داره که کار رو کمی راحت تر خواهد کرد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد