خبر : ایجاد سرویس جدید گوگل با هدف تهیه نقشه های سه بعدی از اعما

خبر : ایجاد سرویس جدید گوگل با هدف تهیه نقشه های سه بعدی از اعماق اقیانوسها

ایجاد سرویس جدید گوگل با هدف تهیه نقشه های سه بعدی از اعماق اقیانوسها

گوگل اولین موتور جستجوی دنیا پس از ارائه سرویسهای گوگل ارث و گوگل اسکای اکنون قصد دارد با راه اندازی سرویس جدید گوگل اوشن امکان جستجو در آبهای اقیانوسها را برای کاربران فراهم کند.

گوگل که پیش از این با ارائه سرویسهای گوگل ارث و گوگل اسکای امکان کاوش کاربران در زمین و آسمان را فراهم کرده بود اکنون قصد دارد سرویس جدیدی را راه اندازی کند که کاربران این موتور جستجو بتوانند به کمک آن در آبهای اقیانوسها به جستجو بپردازند.

این شرکت تصمیم گرفته است که گروهی متشکل از مختصصان اقیانوس نگاری را به منظور بررسی اینکه چگونه می توان نقشه های اقیانوسی سه بعدی را ایجاد کرد گرد هم آورد. این اقدام جدید گوگل اوشن (Google Ocean) نامگذاری شده است.

به گفته مقامات گوگل، ارائه این نقشه ها کار آسانی نخواهد بود به طوری که هنوز نمی توان به راحتی وارد یک زیردریایی شد و از اعماق آبها نقشه سه بعدی تهیه کرد.

براساس گزارش زئوس نیوز، در این پروژه موسسه اقیانوس نگاری اسکریپس با گوگل همکاری می کند.

در این خصوص استفان میلر از موسسه اقیانوس نگاری اسکریپس اظهار داشت: ما از دو هفته پس از اولین رصدهای راداری چیزهای زیادی درباره سطح مریخ دانستیم در حالی که پس از دو قرن هنوز چیز زیادی درباره اعماق اقیانوسها نمی دانیم. بنابراین ارائه نقشه های سه بعدی از اعماق اقیانوسها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  

منبع : خبرگزاری مهر

مجموعه ای از بهرتین ترفند های ویندوز xp

2

چگونه با Windows Media Player عکس بگیریم:

اگر خواستید در زمانی که فیلمی را در ویندوز مدیا پلیر می بینید از صحنه ای عکس بگیرید با ترکیب دو کلید ctrl + I این کار را انجام دهید.

 

Backup گرفتن از آدرس ها و اطلاعات موجود در بخش Favorites:

اگر شما هم از کاربران پر و پا قرص اینترنت هستید، به طور یقین لیست ارزشمندی از اسامی و آدرس سایت های مورد علاقه خود را در ستون Favorites نگه داری می کنید. بسیاری از کاربران از این مساله گلایه مند هستند که با عوض کردن ویندوز و نصب یک ویندوز جدید، لیست سایت های مورد علاقه آنها در ستون Favorites از بین می رود. در این قسمت چگونگی BackUp گرفتن از آدرس ها و اطلاعات موجود در این ستون را آموزش دهیم. در ابتدا برنامه Internet Explorer خود را باز کنید و از منوی File ، گزینه Import and Export … را انتخاب کنید سپس بر روی Next کلیک کنید و از لیست موجود Export Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. پس از مشاهده لیست آدرس سایت ها و تعیین محلی برای ذخیره شدن فایل BackUp ، بر روی Finish کلیک کنید. خب کار تمام است! هم اکنون شما از منوی Favorites خود یک نسخه پشتیبان در اختیار دارید. برای استفاده از این نسخه پشتیبان در یک ویندوز جدید، در برنامه Internet Explorer از منوی File ، گزینه Import and Export … را انتخاب و سپس از لیست موجود Import Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. سپس محل ذخیره فایل BackUp در سیستم خود را نیز وارد کنید و کار را به پایان برسانید. شما همچین می توانید این نسخه بک آپ را که یک فایل HTML است به کامپیوتر دیگری برده و در آنجا Import کنید.

 

افزودن متن دلخواه در کنار ساعت ویندوز:

با این کار متن کنار ساعت ویندوز خود را تغییر خواهید داد:

1- فرمان Regedit را در قسمت RUN ویندوز وارد کنید.

2- به کلید زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USERControl PanelInternation

?- داده ای رشته ای ( نوع String ) با نام S1159 ایجاد کرده ( در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد) و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید.

-4 داده رشته ای دیگر با نام S2359 ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید. توجه کنید که در ویندوز XP اگر فارسی را فعال کرده باشید می توانید عبارات را فارسی تایپ کنید.

مشکلی که کاربران هنگام خروج از ویندوز دارند:

شاید تا کنون به این مشکل برخرد کرده باشید که وقتی میخواهید از ویندوز خارج شوید، پیغامی مبنی بر اینکه آیا می خواهید برنامه ای که در حال اجراست از حافظه خارج کنید یا نه. برای اینکه ویندوز

به طور اتوماتیک این برنامه ها را از حافظه بیرون بیاورد، بدین شکل عمل کنید: ابتدا در Run فرمان Regeditرا تایپ کرده و سپس آدرس زیر را دنبال کنید: HKEY_USERDEFAULTControl panelDesktop

حالا یک مقدار رشته ای Auto EndTasks بسازید و به آن مقدار1 بدهید. و اگر هم که بود فقط به مقدار عدد 1 تغییر دهید.

 

افزودن پسورد دوم برای ورود به ویندوز XP:

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه این ها قرار دهید . انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :

1)در کادر محاوره ای RUN عبارت Syskey را تایپ کنید و سپس OK کنید .

2)در پنجره ظاهر شده با سر برگ Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update کلیک کنید.

3)حال در قسمت Password Startup پسورد دلخواه خود را وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.

4) در صورت لزوم می توانید در قسمتSystem Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن قادر به عبور باشید. از این پس زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت شود . پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.

( توجه: اگر پسورد را سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم ریبوت می شود.)

 

نحوه تغییر اطلاعات نام و کمپانی بعد از نصب ویندوز:

توسط این ترفند شما میتوانید نام شرکت و خریدار ویندوز XP خود را به دلخواه تغییر دهید. مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا از طریق قسمت RUN تایپ کنید regedit و Enter بزنید، بعد از این که وارد رجیستری شدید این کلید را بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINSOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion

در صفحه سمت راست بر روی RegisteredOrganization دوبار کلیک کنید و در قسمت Value data اسمی را که می خواهید تایپ کنید. سپس OK بزنید. برای تغییر نام شرکت یا همان کمپانی سازنده در صفحه سمت راست بروی RegisteredOwner کلیک کنید و بعد نامی که می خواهید بگذارید و Ok را بزنید.

تغییر مدت زمان مشاهده لیست Startup:

این تنظیمات به شما امکان می دهد تا تنظیمات پیش فرض Startup List را که 30 ثانیه می باشد و امکان تغییر منو را در این مدت به کاربران می دهدرا تغییر دهید. ویژگی فقط خواندنی فایل BOOT.INI را غیر فعال کنید . این فایل بطور معمول در مسیر: C قرار دارد. سپس آن را در یک ویرایشگر متنی باز کنید . در قسمت [boot loader] مقدار گزینه ´=timeout´ را برابر مقادیر زیر قرار دهید : مدت زمان را بین 1 تا 999 ثانیه در نظر بگیرید . برای آنکه ویندوز فورا بوت شود مقدار آن را برابر ´0´ قرار دهید برای آنکه سیستم تا زمانی که شما تعیین نکرده اید در همان وضعیت منو باقی بماند مقدار را برابر ´1-´ قرار دهید. تغییرات در مرحله بعدی راه اندازی به سیستم شما اعمال می شوند.

 

نمایش زمان در دسترس بودن ویندوز

شما یک مدیر سیستم هستید و نگهداری از سرور یکی از مهمترین وظایف شماست. آیا برای شما جالب نخواهد بود که بدانید از زمان راه اندازی سرور تا این لحظه زمانی که سرور در دسترسی بوده (Uptime) به روز/ساعت/دقیقه/ثانیه مجموعاً چقدر است و همینطور زمانی که در دسترس نبوده (Downtime) و نسبت این دو، که تشکیل دهنده درصد در دسترس بودن را نمایش میدهد. جالب است، نه؟! شاید جالب تر هم باشد اگر بدانید سرور در چه تاریخ ها و زمانهایی دوباره راه اندازی شده (Boot) و فاصله زمانی بین هر Boot چقدر بوده و باز شاید جالب باشد که بدانید چه تاریخ و زمانهایی دستور Shutdown صادر شده! و قبل از هر Shutdown سرور چه زمانی Up بوده؟ و اینکه تعداد BlueScreenها تا این لحظه چه مقدار است!؟

همه آنچه گفته شد با Uptime Tool و دستور uptime.exe در ویندوز NT،2000 و XP امکان پذیر است و فقط باید ابتدا آن را از سایت مایکروسافت که در بالا به آن لینک دادم دریافت کنید. (اگر آدرس تغییر کرده بود در سایت مایکروسافت uptime.exe را جستجو کنید.)

روش کار با این فرمان بسیار ساده است و اگر بعد از استخراج فایل uptime.exe آن را در systemroot که در ویندوز 2000 بنام WINNT و در ویندوز XP بنام Windows ایجاد میگردد قرار دهید از هر نقطه از Command Prompt می توانید به راحتی با اجرای دستور بدون پارامتر خاصی یک گزارش کلی از آخرین بار که سیستم بوت شده ببینید.

با دستور uptime /s می توانید اطلاعات ریزتری را نیز نمایش دهید.

اما یک نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از پارامتر Hearbeat است. برای اینکه سرور قادر باشد اطلاعات مربوط به مدت Shutdown بودن را زمانیکه به درستی نتوانسته پروسه Shutdown را طی کند ذخیره سازد باید با استفاده از uptime /heartbeat آن را فعال کنیم (اگر از این دستور بر روی سرور استفاده میکنید حتماً Heartbeat را فعال کنید). باید توجه داشت که با فعال کردن این گزینه uptime هر پنج دقیقه اطلاعاتی را بر روی Registry ثبت میکند لذا برنامه پیشنهاد میکند از فعال کردن این گزینه بر روی سیستم عاملهایی که بر روی Notebook نصب شده خودداری کنید تا اختلالی در Power Management ایجاد نگردد.

برای آگاهی از پارامترهای مختلف این دستور از ?/ Uptime استفاده کنید.

محدود کردن دسترسی به Control Panel و اجزای آن

شاید محدود کردن کاربر در اعمال تغییرات در سیستم یکی از روشهای مناسب برای جلوگیری از از کار افتادگی سیستم در اثر تغییرات غیر لازم میباشد. بسیار دیده شده که کاربران از تغییر محیط، شرایط و یا نحوه کار سیستم نسبت به قبل گلایه دارند و مدعی هم هستند که هیج تغییری اعمال نکرده اند. این مساله ای است که اغلب سرپرستان سیستمها با آن مواجه هستند و مایکرسافت در ویندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ویندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سیستم را به طرق مختلف محدود کرد.

Group Policy این امکان را فراهم میکند تا بتوان Control Panel را به روشهای مختلف کنترل کرد:

1- دسترسی به Control Panel و اجزای آن را به طور کل از کار بیندازید.

2- فقط گزینه های خاصی در Control Panel نمایش داده شوند.

3- گزینه های خاصی را از دید کاربر مخفی کند.

برای آغاز کار ابتدا باید وارد کنترل Group Plolicy بشوید که یکی از روشهای دسترسی به آن اجرا gpedit.msc از گزینه RUN در منوی Start می باشد.

جهت از کار انداختن Control Panel مراحل زیر را طی کنید:

1- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و بعد از نوشتن gpedit.msc با زدن دکمه OK آن را تایید کنید.

2- در قسمت User Configuration به Administrative Templates بروید و با زدن علامت + کنار آن به گزینه های آن دسترسی پیدا کنید و Control Panel را انتخاب کنید.

3- اگر از ویندوز 2000 استفاده میکنید بر روی Disable Control Panel و اگر از XP استفاده میکنید بر روی Prohibit access to the Control Panel دوبار کلیک کنید.

4- گزینه Enable را انتخاب کنید و OK را بزنید

حالا دیگر هیج یک از کاربرها قادر به دسترسی به Control Panel نیستند حتی شما Administrator عزیز!!!

متاسفانه در یک سیستم Workgroup محدودیت به تمامی کاربرهای سیستم اعمال میشود حتی Administrator و برای رهایی از این مشکل باید از یک سیستم مبتنی بر Domain استفاده کرد تا بتوان با استفاده از OU ها تغییرات را به کاربرها و گروههای خاص اعمال کرد.

نمایش و عدم نمایش گزینه های مورد نظر:

شما می توانید جهت دور کردن کاربر از گزینه های خاص در Control Panel اقدام به مخفی کردن گزینه های خاص بکنید و یا اگر قصد مخفی کردن اغلب کنترلها را دارید می توانید از گزینه دیگری استفاده کنید که به شما اجازه می دهد به فقط گزینه هایی که مایلید را نمایش دهد:

1- مراحل 1 و 2 حالت قبل را دنبال کنید.

2- بر روی Hide Specified Control Panel Applets دو بار کلیک کنید و Enable را انتخاب کنید.

3-بر روی Show کلید کنید و در پنجره جدید دکمه Add را بزنید.

4- حالا در پنجره جدید نام کنترل مورد نظر خود را بنویسید. نامی که وارد میکنید باید عیناً نام کنترل مورد نظر در Control Panel باشد. در این مثال ما قصد داریم کنترل System را که کاربر در صورت دسترسی به آن میتواند بسیاری از تنظیمات حساس سیستم را تغییر دهد از دید خارج کنیم لذا بنویسید system و همه پنجره ها را OK کنید.

حالا در صورت مراجعه به Control Panel دیگر System را در آن نمی بینید. به یاد داشته باشید که فقط قادر به دیدن آن نیستید و این به معنی محدود کردن دسترسی به این کنترل نیست و یک کاربر حرفه ای میتواند هنوز با نوشتن sysdm.cpl در خط فرمان آن را فرا بخواند.

نمایش شماره ساخت ویندوز بر روی Desktop

با اعمال یک تغییر کوچک در Registry ویندوز 2000 و XP بر روی قسمت پایین سمت راست صفحه نمایش شماره ساخت ویندوز به نمایش در می آید:

1- Run را از منوی Start انتخاب کنید.

2- بنویسید regedit و OK را بزنید.

3- به HKEY_CURRENT_USERCONTROL PANELDESKTOP بروید.

4- در قسمت سمت راست صفحه بر روی PaintDesktopVersion دوبار Click کنید.

5- مقدار Hexadecimal را برابر 1 قرار دهید و پنجره را ببندید.

6- Log off کنید و مجددا وارد سیستم بشوید.

در ویندوز XP علاوه بر شماره ساخت شماره Service Pack نصب شده بر روی سیستم هم نمایش داده می شود.

قفل کردن کامپیوتر توسط یک Shortcut

شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با طی کردن مراحل زیر شما میتوانید یک Icon به صفحه نمایش یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار می گیرد.

1- بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut، New را انتخاب کنید

2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را بنویسید:

user32.dll,LockWorkStation rundll32.exe

3- Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و کلید Finish را بزنید.

جهت راحتی بیشتر پیشنهاد می توانید میانبر (Shortcut) ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالت Lock قرار گیرد.

 

حذف کردن فایلهای غیر قابل حذف

این اتفاق حتماً تا به حال برای شما پیش آمده است. قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با پیغام خطایی مواجه می شوید.

اگر شما مطمئن هستید که فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست می توانید در اینگونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1- تمام برنامه های باز خود را ببندید.

2- Command Prompt را باز کنید

3- Task Manager را با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و یا فشردن ترکیب Ctrl-Shift-Esc باز کنید.

4- به برگه Processes بروید، Explorer.exe را انتخاب کنید و دکمه End Process رl بزنید.

5- بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt بروید.

6- در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید.

7- دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنید و Explorer.exe را اجرا کنید.

دو نکته جهت افزایش سرعت ویندوز XP

اگر کامپیوتر شما خانگی است و د داخل هیچ شبکه ای نمی باشید، با غیر فعال کردن سرویس های زیر می توانید سرعت ویندوز خود را به میزان زیادی افزایش دهید، ویندوز، تمام سرویس ها را در حالت پیش فرض خود دارد. اما برای کامپیوتر مخصوص شما بسیاری از آنها اصلا مورد نیازتان نخواهد بود.

پس چه بهتر که آنها را غیر فعال کنید. اما برای غیر فعال کردن این سرویس ها دوباره لازم است که پنجره Run را گشوده و از آنجا Msconfig را اجرا نموده سپس به برگه سرویس رفته و تیک کنار سرویس های زیر را با خیال راحت حذف کنید.

Alerter

Fastuser switching Compatibility

TCP/IP Net Bios Helper

Remote Desktop Sharing

Session Manager

Themes

Universal Plug and Play Device host

Wireless Zero Configuration

2- منوی Start را باز کنید. داخل منوی All Programs منوی Accessovies را باز کنید. داخل این منو System Tools را باز کنید و گزینه Disk Defragmenter را انتخاب کنید.

برای شما پنجره ای با همین نام باز می شود.

ابتدا (Analyze) را انتخاب کنید تا اطلاعات شما بررسی شود. پس از بررسی گزینه (Defragment) را انتخاب کنید. البته این عمل نسبت به اطلاعات شما ممکن است ساعتی طول بکشد

 

بدون هیچ برنامه ای درایو خود را مخفی کنید

با یک ترفند بسیار ساده دوستان عزیز می توانند هر یک از درایوهای موجود در سیستم خود را ناپدید کنند البته لازم است برای انجام این کار از رجیستری کمک بگیرید. ابتدا به کمک دستور regedit رجیستری خود را باز نمایید Start -- > Run -- > را تایپ کنید regedit سپس در پنجره سمت چپ به این کلید مراجعه کنید : HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent VersionPolicie******plorer و یک متغیر جدید از نوع DWORD ساخته و نام آن را NoDrivers بگذارید . برای اینکار در قسمت سفید و خالی پنجره سمت راست راست کلیک کرده New سپس DWORD VALUE را انتخاب نمائید پس از آن نام آنرا NoDrivers بگذارید . ( دقت کنید حروف بزرگ و کوچک در رجیستری بسیار مهم بوده و باید دقیق تایپ شوند بهترین راه جهت جلوگیری از هرگونه اشتباهی کپی کردن اسامی است ) بر روی NoDrivers دابل کلیک کنید و Value Data آنرا اعداد زیر بگذارید . مقداری که برای این متغیر تعیین می کنید نشان می دهد که چه درایوی از سیستم باید مخفی شود.اعداد به ترتیب خود درایوها به مرور 2 برابر میشوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد