آموزش : هر قلمی که دوست دارید در آفیس استفاده کنید

 
هر قلمی که دوست دارید در آفیس استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که برای کاربران نرم افزارMicrosoft Word پیش می آید تایپ متون با یک قلم خاص و باز کردن متن تایپ شده در رایانه دیگران است.
در بسیاری از موارد قلم های بکار رفته در یک سند متنی در رایانه دوم وجود نداشته و تمام قلم ها به هم می‌ریزد.

یکی از روش های حل این مشکل تهیه خروجیPDF از فایل مربوطه است اما اگر می خواهید بدون انجام این کار با راه حل این مشکل آشنا شوید از روش زیر استفاده کنید:

پس از تایپ متن مورد نظر خود در نرم افزار آفیس 2007 بر روی گوی دایره ای شکل نرم افزار آفیس کلیک کنید تا منوی اصلی آن برای شما باز شود. حالا در این بخش بر روی گزینهWord Options که در پایین ، سمت راست این کادر قرار دارد کلیک کنید.

در پنجره باز شده از سمت چپ گزینهSave را انتخاب کرده و در بخش Preserve Fidelity When Sharing This Document گزینه Embed Fonts in the File را فعال کنید.

با انتخاب این گزینه تمام قلم های بکار رفته در متن شما هنگام ذخیره سازی به فایل شما چسبیده شده و در هر رایانه ای که آن را باز کنید بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شود. دقت داشته باشید که در این بخش گزینه ای با‌عنوان Do Not Embed Common System Fonts نیز وجود دارد که در صورت عدم انتخاب این گزینه تمام قلم های پیش فرض سیستمی نیز به فایل شما چسبیده می شود (در این حالت حجم فایل نهایی شما افزایش پیدا می کند) .

در اغلب موارد بهتر است این گزینه فعال شود چرا که بیش از 99 درصد از رایانه ها از قلم های پیش فرض سیستمی پشتیبانی می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد