گوگل knol!

گوگل knol!

 

گوگل شروع به تولید یک بانک عظیم اطلاعاتی از تمام موضوعات جهان کرد.

این غول جستجو مدتی پیش در پی اطلاعیه ای از تمام افرادی که در مباحث بخصوصی اطلاعات داشتند دعوت کرده بود تا اطلاعات خود را بنویسند.

گوگل گفت این اعلان به عنوان یک ویرایش برای صفحات نخواهد بود بلکه ابزار و زیر ساخت های لازم برای صفحات را محیا می کند.

بسیاری از کارشناسان این اقدام گوگل را حمله ای گسترده علیه فرهنگنامه جهانی ویکی پدیا می دانند. اما اودی مانبر مدیر مهندسان بخش جستجو در بلاگ گوگل مدعی شد این صرفا اقدامی برای گسترش اطلاعات مفید است.

مانبر گفت: تمام تلاش گوگل این است که دسترسی به اطلاعات را آسانتر نماید. او افزود گوگل با استفاده از متخصصان در زمینه های گوناگون می خواهد ترتیب و نظم بهتری به اینترنت بدهد.

این اطلاعات که در قالب صفحاتی با نام knol در کنار نتایج جستجوی کاربر ظاهر خواهند شد معمولا ولین چیزی خواهند بود که کاربر به دنبال آن می گردد، این صفحات همچنین قابلیت دریافت امتیاز از سوی کاربر بازدید کننده را دارند. کاربر همچنین می تواند نظر خود را در انتهای knol نوشته و پیشنهاداتی را برای بهتر شدن مطلب ارائه دهد.

هر پیشنهادی که توط کاربر داده شد مستقیما به نویسنده آن صفحه ی knol منتقل خواهد شد و آن شخص متخصص می تواند در مطلب خود تجدید نظر کند.

نیکولاس کارر یکی از صاحب نظران در این زمینه اعلام کرد گوگل دانش یک رقیب جدی برای wikipedia می باشد و مطمئنا در موارد بسیاری در رتبه ای بهتر از آن خواهد ایستاد.

منبع : بی بی سی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد