ISP و انواع اتصالات آن

 
ISP و انواع اتصالات آن
ISP:
مخفف کلمات Internet Service Provider می باشد و واسطه ای است که ما از طریق آن و ایجاد یک Username وPassword (با موافقت ما و ISP) می توانیم به اینترنت دسترسی پیدا کنیم .
1. User name
2. Password
بطور کل یکی از عوامل مهمی که باعث جذابیت اینترنت شده ارتباط دو طرفه ای است که با کاربر دارد یعنی در آن واحد میتوان در تمام محاورات شرکت نمود و از سوی دیگر غیر خطی بودن آن است بعضی اگر یک کلمه یا اصطلاح نیاز به توجیح بیشتر داشته باشد میتوان Link کرد و اطلاعات گسترده تری بدست آورد.
اتصالاتی که ما میتوانیم از طریق ISP داشته باشیم :
1- اتصال Shell سیستم عامل Unix
2- PPP
1- اتصال Shell :
سیستم عاملی که از آن استفاده میکنیم ، مایونیکس است و سرعت آن بسیار بالاست در اتصال Shell پس از شماره گیری Isp فضایی در ISP به ما اختصاص خواهد یافت که از درون این فضا به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهیم شد . جریان TCP/IP فقط تا ISP ادامه دارد اتصال بین ما و ISP یک اتصال معمولی مخابراتی است بنابراین با هر اشاره ای روی Keyboard بر کامپیوتر راه دور تاثیر گذاشته ایم و نتیجه این تاثیر را مشاهده می کنیم. سیستم عامل Unix,ISP است .
مزایا :
سرعت Unix بسیار بالاست
معایب :
1- لزوم داشتن Unix
2- عدم وجود فایل و کامپیوتر شخصی
3- عدم امکان استفاده از Multimedia
4- امکان استفاده از یک برنامه
2- اتصال PPP :
ISP به ما فضایی اختصاص نمی دهد بلکه به منزله امکان دسترسی ما به Internet است . در این نوع اتصال پس از شماره گیری ISP در صورت امکان میتوانیم از فضایی که مانند یک تونل ما را به شبکه متصل می نماید، استفاده کنیم. یعنی در شبکه Internet وارد شده ایم و میتوانیم از مزایای Multimadia استفاده کنیم. همچنین با داشتن سیستم عامل Win در کامپیوتر شخصی میتوانیم در یک لحظه با چند Site ارتباط برقرار کنیم . ISP میتواند هر سیستم عاملی داشته باشد چون در سیستم عامل ISP رد میشویم ولی در مورد قبلی در ISP گیر می افتادیم .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد